In loop der jaren hebben we diverse school projecten gedaan samen met het Dr.Nassa College te Gieten. Diverse kunstenaars van de stichting zetten zich die dagen in om samen met de leerlingen prachtige projecten met uiteenlopende thema uit te voeren. Vaak gekoppeld aan een expositie van het gemaakte werk en een prijsuitreiking voor het beste werk.

Schoolproject 2015

Op vrijdag 29 mei was de jaarlijkse kunstprojectdag met het Dr. Nassau College Gieten.

Drie kunstenaars van de Stichting Beeldend Kunstenaars Aa en Hunze, Andrijana Martinovic, Jolein Landeweer en Wilma Geerts, hebben met leerlingen gewerkt aan een poster met als onderwerp: Toerisme en Recreatie in de gemeente Aa en Hunze.

Ook leden van fotoclubs uit Gieten en Schipborg hebben met leerlingen gewerkt op het gebied van fotografie (met hetzelfde thema).

Vrijdag 12 juni was de prijsuitreiking in de bibliotheek van Gieten. Eén winnaar in  de categorie ‘schilderen’ en één winnaar in de categorie ‘fotografie’.

DSC_0008-001 copy copy                      DSC_0022a copy

Schoolproject 2014

Met veel inzet en plezier hebben de leerlingen van de tweede klas van het Dr. Nassau College te Gieten een landschap geschilderd op een aantal locaties in Gieten.

Dat was op de jaarlijkse projectdag (23 mei 2014) die samen met de Stichting Beeldend Kunstenaars Aa en Hunze werd georganiseerd.

Vier kunstenaars (Jolein Landeweer, Wilma Geerts, Andrijana Martinovic en Manuel Claasen) begeleidden elk een groep van ongeveer 15 leerlingen.

Elf werkstukken werden door de leerlingen geselecteerd en die worden in de bibliotheek te Gieten geëxposeerd.

Een jury, die bestond uit Roelien Bos (bibliotheek Gieten), Hans Hilbrands (kunstenaar) en Ed van Calck (voorzitter SBK Aa en Hunze), kende de prijzen toe aan Mellanie Nijenhuis, Kelly Bulder en Jasper Mulder.

Alle genomineerden laten zien dat er onder de jeugd heel wat talent is en we hopen dan ook dat dit project leerlingen het inzicht heeft gegeven dat ze meer kunnen dan zij zelf denken.

De expositie is nog tot 16 juni in de bibliotheek tijdens de openingstijden te bekijken.

2014-06-02 12.17.09(1)