11-04 Brugge 036

9444 PB Grolloo

www.bekkering.exto.nl

info@klankkleur.nl

Na een opleiding docent handvaardigheid en textiele werkvormen, en diverse jaartrainingen tekenen heeft Eveline zich meerdere jaren ontwikkeld als tekenaar en tekendocente. Zo’n 10 jaar geleden is het beeldhouwen op haar pad gekomen en heeft zij zich hierin bekwaamd bij Klaas Kuipers en de 3-jarige Vrije Academie voor Beeldhouwkunst gevolgd.

De beelden van Eveline zijn zowel abstract / geabstraheerd als figuratief, waarbij een sterk lijnenspel het beeld zijn specifieke karakter geeft. Soms wordt er gewerkt vanuit een ontwerp of voorstudie, soms puur geïnspireerd door de vorm van de steen.

Thema’s zijn torso’s, gestileerde figuren en natuurlijke vormen, waarin het spanningsveld tussen scherpe lijnen en zachte vormen wordt opgezocht.

Het ruimtelijk werken in diverse soorten steen geeft haar de mogelijkheid het platte vlak te ontstijgen, en zichzelf en haar belevingswereld  vorm te geven. Een wezenlijke uitdaging daarin is om niet haar wil aan de steen op te leggen, maar open te staan voor wat er in de steen aan verborgen mogelijkheden aanwezig is.

Zij werkt voornamelijk in steensoorten die goed handmatig te bewerken zijn, zoals speksteen, serpentijn, albast, en marmer.

09-07 Egypte 093     06 -10 beelden 021      DSC03710     DSC03720