Dinie ten Brink
9449 PX
Nooitgedacht
E-mail : bctenbrink@hetnet.nl

Dinie ten Brink heeft haar opleiding genoten en is afgestudeerd aan Academie Minerva te Groningen.
Haar schilderijen variëren van heel groot tot erg klein en zijn meestal geschilderd met acrylverf of bestaan uit gecombineerde technieken. Naast schilderijen heeft ze ook schilderkunstige wandobjecten gemaakt, bestaande uit roestvrijstalen dragers bewerkt met o.a. verf, glas, kunststof, metaal, wol en synthetische garens.

Fascinatie voor verf

Soms dient de natuur als inspiratiebron voor haar werk, waarbij het haar niet gaat om het afbeelden van b.v. een wolkenlucht, de zee, een omgeploegde akker of een sneeuwbui , maar om het weergeven van de ervaring, de beleving. Maar vooral is ze gefascineerd door het materiaal waarmee ze werkt en is haar schilderen een voortdurend zoeken naar de grenzen van wat ze met verf kan doen. Omdat haar behoefte om te experimenteren groot is, kiest ze er voor om zich niet tot één stijl te beperken.

De grote schilderijen en objecten zijn uitermate geschikt voor toepassingen in bedrijven en openbare ruimtes. Ze werkt vrij en in opdracht.